EVS/SVE

EUROPEAN VOLUNTARY SERVICE

The European Voluntary Service (EVS) is a long-term international experience of volunteering which allows young people aged 17 to 30 to live up to 12 months abroad being active in a non-profit organization.

Do you want to have your EVS with us?

Get in touch with a sending organization in your country and apply for our project. The coordinating association is Xena.

Our EVS volunteers take part actively in the management of a residantial service for adolescent minors and human trafficking victims ans can join the other activities, according to their attitudes and interests.

For further information contact us via email: info@accoglienzamimosa.org

SERVIZIO  VOLONTARIO  EUROPEO

Il Servizio Volontario Europeo (SVE) è un’esperienza di volontariato internazionale di lungo periodo che consente ai giovani dai 17 ai 30 anni di vivere fino a 12 mesi all’estero prestando la propria opera in un’organizzazione no-profit.

Vuoi fare lo SVE da noi?

Contatta un’organizzazione di invio nel tuo paese e candidati al nostro progetto. L’associazione di coordinazione è Xena.

I nostri volontari SVE partecipano attivamente alla gestione di un servizio residenziale rivolto a minori adolescenti e vittime di tratta e possono prendere parte alle nostre altre attività, in base alle loro attitudini e interesse.

Per maggiori informazioni contattaci via email: info@accoglienzamimosa.org